duminică, 10 octombrie 2010

O SUTA DE EURO PENTRU O POSTARE PE BLOG!!!


Nu, nu e nicidecum vorba de o ofertă lansată de vreo companie multinaţională care s-a decis să arunce cu euro în bloggeri. E doar un studiu de caz, o situaţie ipotetică imaginată de unul dintre sponsorii “SuperBlog 2010”. Dacă eu personal aş primi pe mail o astfel de ofertă, primul lucru ar fi să mă…tem că nu e decât un spam care-mi va virusa calculatorul dacă-l deschid. Dar cum ştiţi deja motto-ul meu “mai bine să-ţi pară rău că ai făcut un lucru, decât că nu l-ai făcut”, risc şi în cele din urmă “aplic” la propunere. Iată că nu e un spam ci e chiar o propunere serioasă, venită din partea unei companii orientate pe servicii de consultanţă şi care are un buget de marketing de câteva milioane de euro. E adevărat că am primit până acum câteva oferte publicitare de acest gen însă ele s-au “învârtit” în jurul sumei de 100 lei, nicidecum de euro! Dar asta a fost la început, atunci când nu aveam un trafic “ameţitor” pentru că nu mi se permitea de către redacţia “Cancan” să deţin blog dar, mai ales, să-l actualizez zilnic. Lucrurile s-au schimbat mult în bine în ultimele trei luni când (după participarea la Mediaş Blog Awards) am ajuns să am zilnic acelaşi număr de vizitatori pe care înainte îl înregistram într-o lună! Aşa că, de-acum e firesc să crească pretenţiile tuturor. Şi până la urmă ce ar fi chiar atât de mult o sută de euro pentru un spaţiu publicitar care în ziare, la radio ori la TV, costă de zece, până la o sută de ori mai mult. Bineînţeles că nu voi bate palma cu ofertantul dacă acesta nu reprezintă o companie care oferă consultanţă într-un domeniu pe care îl stăpânesc mai mult decât satisfăcător: economic, lingvistic, mass-media, turism. Nu de alta dar îmi place să-mi las “amprenta” personală asupra lucrurilor pe care le fac. Nu mă implic în domenii care mă depăşesc şi impun să mă informez exclusiv de pe internet. Dar de data asta am noroc. E vorba de o companie dispusă să investească masiv pentru a face din Mediaş un oraş turistic cu impact internaţional. Cunosc foarte bine oraşul şi chiar am ajutat administraţia locală în redactarea unor pliante incluzând principalele monumente istorice, locuri şi clădiri din cetate, pline de “mister”, cum ar fi zidul ce păstrează intacte urmele arderii pe rug a ultimei vrăjitoare din Europa. Nu vreau să supralicitez şi să spun că a doua zi după postarea în speţă pe blog, turiştii vor da năvală la Mediaş. Există metode de promovare a postului respectiv (facebook. twitter, lista destul de lungă a persoanelor de pe messenger cărora le voi trimite link-ul) şi, cu siguranţă, rezultatele nu vor întârzia să apară. Ce voi face cu banii încasaţi? Evident, îi voi investi. Prima dintre investiţii, va fi aceea de a-mi cumpăra domeniu pe .ro. Restul vor fi pentru protocol, respectiv organizarea de întâlniri, picnicuri, ieşiri în aer liber, cu cei din blogosfera sibiană. Totul în scopul promovării postului de pe blog pentru care am încasat deja o sută de euro. Personal sunt convins că viitorul (inclusiv cel din domeniul afacerilor) va aparţine, într-un procent covârşitor acestui gen de publicitate. Există în România, la ora actuală peste 27.000 de bloguri şi 12.000 de conturi de twitter în limba română. Este de altfel şi motivul pentru care, zilele trecute, agenţia de presă Mediafax a lansat un serviciu de monitorizare a social media, graţie căruia vor fi furnizate clienţilor, în timp real, rapoarte complete cu articole de blog şi twitter-uri relevante pentru aceştia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu