joi, 7 octombrie 2010

A PICTAT INTR-O SINGURA LUNA CEL MAI MARE PORTRET AL LUI LENIN




Femeie în vârstă de 87 ani din Mediaş, care susţine că este ultimul descent al unei familii celebre de pictori, Reichel, ce are tablouri expuse în marile muzee ale lumii, continuă şi astăzi să picteze în ulei aşa cum o făcea încă din adolescenţă. Elisabeta-Terese Reichel (devenită Volgyesi după căsătorie) care, la venerabila sa vârstă nu foloseşte ochelari nici chiar atunci când citeşte, ne-a declarat în exclusivitate că “ la ultimul meu tablou intitulat am lucrat cam două luni. Cel mai rapid însă, cu o suprafaţă de un metru pătrat l-am făcut în tinereţe, în numai 13 ore şi l-am intitulat . Deşi n-am urmat studii de specialitate, în decursul vieţii am pictat peste o mie de tablouri. Cele mai multe dintre ele au fost comenzi venite de la diverşi clienţi, aşa că ele au fost vândute. Pe unul dintre acestea, o reproducere după un tablou al lui Van Gogh, am încasat în urmă cu aproape 30 de ani, un salariu de director la acea vreme. Nu ştiu dacă mă pot lăuda cu asta, dar eu am fost singura din România care a pictat cel mai mare portret al lui Lenin, în suprafaţă de 8 m.p. care a şi ajuns la Bucureşti. Se întâmpla cu peste 60 de ani în urmă, atunci când eram însărcinată. Abia fusesem angajată la uzinele textile din localitate, unde am lucrat până în 1972 când mi s-a trasat respectiva sarcină de serviciu. Pânza a fost amplasată pe un perete al fabricii şi au fost montate schele cu ajutorul cărora am realizat tabloul în aproximativ o lună. După aceea am fost scoasă din producţie iar până la pensionare nu am făcut altceva decât să pictez personalităţile vremii, să scriu lozinci şi pancarte pentru manifestările ce se organizau în judeţ de 1 mai şi 23 august. Astăzi, pentru că sufăr de o gravă afecţiune a oaselor şi nu mă mai pot deplasa, pictura a devenit singurul meu mod de relaxare”, ne-a mărturisit în finalul discuţiei, octogenara. Pentru întreaga activitate pe tărâm artistic, Primăria Mediaş a recompensat-o, în urmă cu doi ani, pe Elisabeta-Terese Volgyesi cu o diplomă de excelenţă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu