vineri, 1 octombrie 2010

EDILUL-SEF AL MEDIASULUI:"N-AM AVUT NICIODATA AMANTA DIN PRIMARIE!"



Teodor Neamţu conduce destinele Mediaşului de un an, mai precis din 28 septembrie 2009, atunci când fostul primar Daniel Thellmann a trecut în nefiinţă, din cauza unei boli nemiloase: cancer limfatic! A fost interimar aproape două luni după care medieşenii l-au ales primar încă din primul tur de scrutin, în urma alegerilor locale anticipate. După un an de mandat ca primar şi alţi cinci ca viceprimar, Teodor Neamţu a acceptat să deconspire o serie de secrete profesionale şi personale, în cadrul unui interviu neconvenţional, neprotocolar şi necenzurat extrem de interesant, pe care îl redăm în continuare:
- De un an, de când sunteţi edil-şef al Mediaşului, aţi semnat vreodată „ca primarul”, fără a verifica, adică, documentele aflate în mapă?
- Asta e doar o sintagmă care s-a încetăţenit de foarte mult timp. Nu poţi semna astfel. Sunt dispoziţii de rutină foarte asemănătoare între ele pe care dacă le-ai semnat o dată ştii că nu rişti nimic semnându-le ulterior fără a le mai citi. Există însă şi documente noi pe care nu le-am semnat niciodată fără a le lectura cu atenţie chiar şi din punct de vedere gramatical ori de topică a frazei.
- În general aveţi o presă bună. Câţi bani aţi dat jurnaliştilor pentru a scrie de bine despre instituţia pe care o conduceţi?
- Lucrul ăsta chiar mă distrează. A fost într-adevăr o exprimare personală într-un anumit context. Eu am o relaţie normală cu mass-media, fiind conştient că aceasta îşi ia o mare parte a informaţiilor din cadrul administraţiei locale, acolo unde se petrec zilnic destule evenimente. N-am impus nimănui, niciodată, ce anume să scrie şi pe cale de consecinţă nici motive de a plăti vreun jurnalist.
- Dar la partid, cu câţi bani contribuiţi lunar?
- Contribui ca orice membru de partid cu o cotizaţie lunară de maxim 100 lei. E adevărat că mai fac şi donaţii, însă asta doar ocazional, nu în mod regulat.
- Cât câştigă un primar, în vremuri de criză, la Mediaş?
- Potrivit hotărârii de guvern, un primar de municipiu din categoria Mediaşului, avea o îndemnizaţie brută de 4.792 lei, respectiv 3.361 lei net. De curând însă, aceasta s-a diminuat cu 25%.
- Aţi reuşit să vă rotunjiţi averea de când lucraţi în administraţia publică locală?
- Asta e doar părerea unor neavizaţi. Într-adevăr, în această perioadă mi-am schimbat casa şi maşina, dar nicidecum datorită funcţiei. Am vândut apartamentul deţinut în strada Sinaia, precum şi pe cel al soacrei mele din strada Luduş şi mi-am cumpărat o casă pe strada Gravorilor. Iar în ceea ce priveşte autoturismul, un Renault, el a fost achiziţionat cu plata în rate, ultima rată fiind plătită anul acesta, in iunie. Tot ceea ce mi-am permis, având în vedere că am şi o pensie lunară ca aviator, a fost să cumpăr un teren pe care însă nu am construit nimic.
- Vi s-au oferit bani sau alte foloase pentru a facilita cuiva câştigarea unor licitaţii?
- Achiziţiile publice se fac conform legislaţiei în vigoare, iar licitaţiile nu pot fi trucate. Chiar la început, în 2004, atunci când eram viceprimar, a existat o astfel de tentativă. Pentru că ea a eşuat, nu mi s-au mai făcut apoi, niciodată, asemenea propuneri. În schimb nu am fost scutit de reclamaţii. În 2007, în baza unei sesizări anonime depuse la DNA am fost verificat în legătură cu atribuirea de lucrări unei anumite firme. Sesizarea s-a dovedit neîntemeiată, iar de atunci nu am mai avut probleme.
- Dacă eşti membru sau simpatizant PD-L poţi accede mai uşor într-un post de funcţionar la Primăria Mediaş?
- Funcţionarii publici nu fac politică. Orice post este scos la concurs, iar concurenţa este de regulă acerbă. Iar asta nu pentru salariile care se oferă în administraţie ci pentru stabilitatea şi siguranţa locului de muncă. Noi vrem să facem performanţă şi ca atare încercăm să-i recrutăm pe cei mai buni, indiferent de simpatiile lor politice.
- De ce v-aţi ales ca şi colaborator – referindu-mă aici la funcţia de viceprimar - o persoană mai în vârstă decât dvs. şi nu una mai tânără?
- De la bun început m-am declarat dispus să lucrez cu oricare dintre consilieri. Nu a fost neapărat alegerea mea ci mai degrabă a partidului şi cred, inclusiv în momentul de faţă, că a fost cea optimă. Pentru mine nu contează vârsta ci entuziasmul şi dăruirea cu care lucrează persoana respectivă.
- Dacă PD-L va desemna un alt candidat pentru viitoarele alegeri locale, veţi candida pentru funcţia de primar ca independent sau deloc?
- E prematur să vorbim despre alegerile din 2012. Dacă voi reuşi să realizez programul propus pentru cei doi ani şi jumătate de mandat, mi se pare firesc să continui. Deci, e posibil să intru din nou în cursa electorală, fie din postura de candidat susţinut de PD-L, fie ca independent. Cu toate că nu sunt deloc puţine momentele în care mă simt dezamăgit şi frustrat.
- Aveţi şi altfel de relaţii, decât cele profesionale, cu persoane din Primărie?
- De asemenea bârfe, în fapt nimic altceva decât răutăţi, probabil că au avut parte toţi primarii din Mediaş. Într-un fel, poate că ele îşi au explicaţia în faptul că 80% din personalul primăriei este de sex feminin. Iar primarul stă alături de acesta între orele 8-20. În ceea ce mă priveşte, sunt un familist convins, n-am avut niciodată amantă din cadrul primăriei şi nici nu şi-a abandonat soţia într-o instituţie de ocrotire socială aşa cum s-a speculat, atunci când aceasta era la tratament, în Laslea.
- Aveţi mustrări de conştiinţă pentru unele lucruri pe care le-aţi făcut, sau dimpotrivă nu le-aţi făcut, de când sunteţi în executivul local?
- Nu am mustrări de conştiinţă ci doar păreri de rău pentru că din cauza timpului implacabil nu am putut face ceea ce mi-am propus. Primul exemplu care îmi vine în minte este cel legat de amenajarea parcurilor din oraş. A fost un proiect foarte bun pe care l-am promovat, dar care la momentul respectiv, din cauza conjuncturii politice nu a mai fost susţinut financiar. Ulterior, din păcate, nu s-a mai putut reveni asupra lui.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu