miercuri, 20 octombrie 2010

DE VREI VIATA FARA NORI, ATUNCI CU TAROM SA ZBORI!


Până acum nu am avut ocazia de a zbura decât cu avioanele companiei TAROM. Prima experienţă de acest gen am trăit-o la vârsta de 22 ani atunci când eram student la Iaşi. Nu neapărat durata – infinit mai scurtă – a deplasării m-a determinat apoi să folosesc calea aeriană de trafic în dauna celei feroviare, ci condiţiile de călătorie si confort. Era un adevărat test “psihologic” acela de a rezista ore în şir în “trenul foamei”, pe culoar, într-un singur picior (din cauza înghesuielii) într-o mizerie de nedescris şi pe un frig crunt in vagoane (iarna). Da, am renunţat de atunci să mai folosesc trenul în călătoriile lungi tocmai din cauza acelor neajunsuri. Adică “drumul” mi-a format o imagine asupra a ceea ce înseamnă CFR-ul, chiar dacă între timp lucrurile s-au schimbat şi aici în bine. Probabil că la fel sunt percepute asemenea amanunte de către compania TAROM care, pe fondul aderării la alianţa SkyTeam a lansat luna trecută prima campanie de imagine din întreaga istorie de peste o jumătate de secol a respectivei mărci, folosind sloganul “Drumul ne formează dar destinaţia ne defineşte”. Care este mesajul subliminal al sloganului, ne întreabă reprezentanţii brandului respectiv în cadrul celei de-a XII-a probe a “Superblog 2010”? Personal consider că, în contextul în care au apărut o serie de companii concurente pentru TAROM, fiecare dintre acestea se individualizează prin calitatea serviciilor oferite pe parcursul întregii călătorii. Pasagerul are astfel posibilitatea ca, în tot acest interval, să-şi facă o idee asupra a ceea ce caracterizează o companie aeriană. În cazul de faţă, doar localitatea de destinaţie, respectiv finish-ul unei cursei, este cea care îl va determina pe pasager să caute în continuare (ori dimpotriva) să folosească serviciile TAROM. Cu alte cuvinte “prima impresie contează, dar…la final”. Şi ar mai fi ceva: eu aş fi încheiat spotul publicitar conceput de respectiva companie nu atât de relativ, de impersonal, precum “Ca să fii cineva trebuie să ajungi undeva”. Ar fi fost, cred, mult mai la obiect concluzia: “Pentru a fi realizat ca om trebuie să ajungi sus…cu Tarom”. Părerea mea!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu