luni, 25 octombrie 2010

CU ARES VREAU SA CAD LA PACE!!!


Astăzi, în cadrul “lecţiei” a XV-a din “SuperBlog 2010” vom vorbi – pentru că, probabil nu vom ştii niciodată! – despre cel mai “războinic” component IT, în fapt cea mai nouă generaţie de plăci video din seria ROG (Republic of Games), denumită ARES, asemenea zeului războiului în mitologia greacă. E greu de spus ce aş face dacă aş avea – pentru o zi măcar – cea mai rapidă placă video din lume, în condiţiile în care pentru România sunt disponibile doar două bucăţi (dintre cele 1.000 produse în întreaga lume). Pachetul, având un preţ comparativ cu cel al unui laptop superperformant este ambalat într-o “diplomat” metalic (împreună cu un mouse special conceput pentru jocuri), probabil asemenea celui care adăposteşte “butonul nuclear”. De fapt, păstrând proporţiile, să deţii o astfel de placă video e chiar o “bombă”. Regele încoronat al performanţei, ARES e cu 32% mai rapid decât modelele generice Radeon HD, datorită sistemului revoluţionar de răcire ce asigură un flux de aer cu până la 600% mai bun. Disiparea căldurii se face atât de bine şi datorită celor 8 heat pipe-uri de 8 mm care sunt din cupru aproape pur. Ce mai, calitate la un preţ pe măsură! Pentru că sunt un tip realist iar la vârsta mea nu mai sper să-mi construiesc vilă în “Primăverii” şi nici să-mi cumpăr Bugatti sau Ferrari (ce naiba să fac cu ele pe drumurile din România?) nu mă încumet să visez decât că aş putea “închiria” o singură zi, pentru calculatorul meu, această capodoperă a ingineriei hardware, unică prin design, specificaţii, performanţe şi dotări. 24 de ore la calculator chiar că ar reprezenta un record personal! Dar ar fi imposibil de realizat în condiţiile în care cei doi fii ai mei ar dori cu siguranţă să testeze ei produsul. Chiar mă lansez cu unul dintre ei într-o discuţie pe această temă, mai ales că, efectiv, este “războinicul” casei. Pur şi simplu se dă în vânt după “Metin 2” sau “Golden Axe 3” şi-mi explică faptul că viteza pe care i-ar asigura-o o astfel de placă video ar face să treacă cu brio peste cele 200 de nivele din “Metin 2”. De asemenea ar fi “number one” în confruntările cu “răufăcătorii” înarmaţi ce reprezintă cele patru elemente (apă, foc, aer şi pământ). A fost suficient să-i “ridic mingea la fileu”, pentru a nu mai scăpa de insistenţele lui: “Tati, chiar am putea avea aşa ceva pe calculatorul nostru? Ar fi cel mai tare cadou pe care mi l-aş putea dori la împlinirea vârstei de 10 ani”. Poate cine ştie, peste alţi 5 ani să aibă parte de aşa ceva. Asta pentru a putea “alerga” şi “elibera” fetele captive precum “Ben 10”. Oricum, cu o astfel de “bestie” precum ARES, eu zic din start că aş vrea să cad la pace!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu