luni, 15 noiembrie 2010

UN MEDIESEAN SE PLIMBA LIBER DESI ESTE CONDAMNAT LA INCHISOARE CU EXECUTARE


Cu toate că, în octombrie 2008, a fost condamnat de Curtea de Apel Alba Iulia, prin sentinţă definitivă şi irevocabilă, la doi ani de închisoare cu executare, pentru ucidere din culpă, un medieşean continuă să se plimbe liber nu doar în ţară ci şi în străinătate. Iar asta pentru că instanţa a “uitat” pur şi simplu să emită, pe numele acestuia, mandat de executare a pedepsei. Acest lucru este certificat inclusiv pe site-ul IPJ Sibiu, acolo unde Sorin Radu (43 ani) din satul Ighişu Nou nu figurează ca persoană urmărită în vederea încarcerării. Întâmplarea, de-a dreptul incredibilă, ne-a fost relatată chiar de cel în cauză: “în urmă cu doi ani am fost condamnat, de către instanţa de recurs, la doi ani de închisoare, cu executare pentru un accident rutier produs în 20 septembrie 2005, în urma căruia şoferul unui microbuz din Blaj, Ioan Tudoran în vârstă de 44 ani şi-a pierdut viaţa. Am aşteptat din clipă în clipă să fiu ridicat în vederea arestării însă acest lucru nu s-a întâmplat. Avocatul meu din Sibiu chiar m-a asigurat că nici nu voi fi încarcerat, pentru că dosarul meu a ajuns la CEDO de la Strassbourg. Alţi distinşi avocaţi m-au sfătuit să plec urgent din ţară pentru că demersul făcut la Strassbourg nu poate suspenda sau amâna o sentinţă definitivă şi irevocabilă. În ultima perioadă am fost la muncă în Franţa, unde am un văr, dar şi în Austria, unde locuieşte o soră de-a mea, însă, de fiecare dată am revenit, fără niciun fel de probleme, acasă. Acum însă am decis să plec în Germania şi o voi face în mod definitiv. Iar asta pentru că în România, pentru unii justiţia e de fapt…injustiţie. Am simţit-o pe propria piele. În 1994 am fost târât în judecată, într-un proces de paternitate, de o femeie de moravuri uşoare, căreia două dintre instanţe i-au dat dreptate cu toate că nu întreţinusem raporturi sexuale cu acea persoană. Apoi, în 1997, autocamionul propriu pe care îl deţineam a fost făcut zob de o macara. Am fost despăgubit de către instanţă cu suma de 177 milioane de lei vechi. Am plătit un onorariu de 10%, adică peste 17 milioane de lei vechi, unui executor judecătoresc care a jucat la două capete. L-a făcut scăpat pe debitor astfel că nu mi-am recuperat nici până în prezent suma atribuită de instanţă cu titlu de despăgubiri. A urmat accidentul din 2005 când am fost condamnat în urma mărturiilor a doi martori oculari care nici măcar nu fuseseră la faţa locului în momentul impactului. Mai exact atunci când remorca TIR-ului pe care îl conduceam a intrat în balans, lovind pe contrasens microbuzul. Probabil în compensaţie pentru tot ce am pătimit, inclusiv pentru faptul că am rămas singur, soţia şi fiica mea părăsindu-mă şi emigrând în Canada, acum sunt liber să beau în crâşme, cu toate că ar fi trebuit să fiu în puşcărie”, ne-a spus Sorin Radu (foto).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu