vineri, 26 noiembrie 2010

BLOGUL-INTRE ACT DE CREATIE SI AFACERE



Deşi se spune că românul s-a născut poet, se pare că în ultima vreme, el a devenit…scriitor! Acest lucru este confirmat, în primul rând, de numărul extrem de mare de bloguri lansate pe “piaţa” virtuală din România. Ceea ce denotă fie o apetenţă sporită a semenilor noştri pentru actul de creaţie, fie pur şi simplu o speculare a celei mai noi oportunităţi de obţinere a unor venituri suplimentare. Personal, chiar dacă nu sunt un spirit mercantil, mi-am creat blogul de faţă în scopul câştigului, indiferent de natura acestuia. Însăşi participarea la acest concurs “SuperBlog 2010”, pentru care “bifez” cea de-a 40-a etapă, este realmente un câştig: începând cu cel de imagine (care se traduce prin trafic sporit pe Internet şi consolidarea “brandului”) şi încheind cu cel material (obţinerea de vouchere cu valori cuprinse între 50 şi 2.500 de dolari). Dar concursurile vin şi trec, fiind posibil ca de pe urma lor să nu se obţină altceva decât…experienţă. Aşa că, deşi am o meserie (economist) şi o profesie (jurnalist), ambele cu “greutate” în societate şi - îndrăznesc să cred – încă de perspectivă, m-am gândit să mai adaug ceva la “coşul” zilnic. Astfel, de câteva luni, după ce blogul de faţă a început să “placă” din ce în ce mai mult cititorilor, mi-am deschis un cont de AdSense, graţie căruia, prin intermediul Google, sunt generate bannere publicitare (reclame contextuale). În acest fel câştig de două ori: în primul rând pentru click-urile de pagină (circa 0,4 dolari la o mie de afişări) iar în cel de-al doilea rând prin accesările anunţurilor inserate în bara laterală precum şi după fiecare articol postat. De curând am “aplicat” însă şi la BlogMoney, o altă modalitate de a face bani cu blogul personal. Periodic, platforma respectivă lansează campanii publicitare (pentru un produs sau site) la care fiecare blogger poate “licita” pentru scrierea unui articol tematic. De asemenea, câştiguri se pot obţine şi prin agenţiile publicitare interesate să cumpere bannere şi link-uri text pe propriul blog. Următorul pas pe care îl am în vedere este afilierea la PayDotCom, prin intermediul căruia voi obţine câştiguri (comisioane) din vânzarea on-line a diverselor produse. O altă “reţetă” de câştig pe care deja o verific este “multiplicarea” blogurilor. E vorba de crearea câtorva zeci de bloguri cu acelaşi cont de AdSense (în cazul de faţă) prin care suma obţinută zilnic din click-urile pe bannere sau afişări de pagină creşte proporţional cu numărul blogurilor create. Chiar dacă bloggerii au încasat, anul trecut, din toată această activitate, doar vreo 300.000 de euro, e cert că există resurse insuficient exploatate în domeniul valorificării creaţiei numită blog.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu