marți, 16 noiembrie 2010

TOYOTA, MON AMOUR!



Chiar dacă nu mi-am pierdut câtuşi de puţin încrederea în tradiţionalul nostru autoturism “Dacia” (pe care îl folosesc cu succes pe coclaurile din judeţ pentru documentare), de aproape un an am şansa să conduc şi o superbă Toyota Avensis (foto). E adevărat că ea nu-mi aparţine…decât temporar, mai exact pe perioada cât vărul meu (proprietarul acesteia) se află la muncă în străinătate. Însă pot afirma – fără teama de a greşi – că, deşi am mai pilotat şi alte mărci de prestigiu (germane şi franţuzeşti), Toyota a reuşit să mă captiveze total, devenind cum s-ar spune…dragostea mea! E firesc aşadar ca, în condiţiile în care particip la concursul “SuperBlog 2010” să nu mă fi “înghesuit” la Caravana Toyota Experience 2010 pentru drive-test-ul care a avut loc la Sibiu în data de 2 noiembrie. Chiar dacă poate, aş fi avut ocazia, cu acel prilej, să testez şi alte modele ale prestigioasei companii japoneze de autovehicule, aflată pe locul al doilea în lume în producţia de gen. Prima experienţă la volanul Toyota-ei Avensis am trăit-o la sfârşitul lui februarie 2010 atunci când vărul meu mi-a pus în mână volanul maşinii sale. A fost o miniexcursie pe “relaţia” Mediaş-Sighişoara care, efectiv, m-a făcut să…plutesc. Atât la figurat (de plăcere!) dar şi la modul propriu, pentru că, în timpul rulării, autoturismul părea lipit de şosea. N-am simţit nici cea mai mică denivelare, cu toate ca am rulat cu 180 km/h (e adevărat că şi drumul respectiv e unul dintre cele mai bune din judeţul Sibiu), însă asta datorită în special suspensiilor autoturismului cât şi scaunelor superconfortabile, moi şi pufoase (aşa cum de altfel sunt şi portierele sau planşa de bord). Dificultăţile au apărut abia zilele următoare când a trebuit să mă familiarizez cu interiorul autoturismului precum şi cu multitudinea funcţiilor şi a comenzilor acestuia. Sistemul multimedia folosit pentru asigurarea unei ambianţe plăcute este cel mai sofisticat. Acesta include radio, CD, dar şi un hard-disk incorporat de 10 GB pentru stocarea melodiilor preferate. Aproape că mi-am “prins” urechile până când am aflat cum se reglează (evident electric) clima, scaunele, geamurile şi oglinzile retrovizoare, dar şi faptul că frâna de mână – comandată electronic – este dezactivată automat la călcarea pedalei de acceleraţie. De asemenea, maşina dispune nu doar de un sistem de spălare al geamurilor ci şi al farurilor, de senzori de lumină şi de ploaie, de un afişaj electronic al instrumentelor de bord. Ar fi foarte multe de împărtăşit despre “minunea” de a conduce un autoturism Toyota însă e aproape imposibil de descris în cuvinte multitudinea senzaţiilor resimţite pe tot parcursul fiecărei călătorii în parte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu