joi, 12 ianuarie 2012

LA MEDIAȘ, JURNALISTUL ANULUI A FOST ALES, IARĂȘI, DIN "OGRADA" ORGANIZATORILOR!

Gala "Medieșeanul anului 2011", un concept original al postului local de televiziune Nova-TV, aproape că și-a desemnat - într-un mod la fel de original - și elitele. Evident că, "Jurnalistul anului" nu putea fi în anul precedent, decât tot un reprezentant al instituției media care se pare ca are în propria "ogradă" doar gazetari de superclasă. Astfel după ce în ediția "princeps", alesul a fost Ion M. (Jimmy) Ionescu, de data aceasta el se numește Alex Pântea. Chiar dacă am avut destule dispute personale cu respectivul coleg de breaslă, aici chiar nu am nicio obiecție în privința opțiunilor votanților. Dintre toți cei rămași în cursă, Alex Pântea e de departe cel mai complet jurnalist (și nu o spun deloc la modul ironic). După aproape 22 de ani de experiență în respectiva profesie, probabil că sunt cel mai îndreptățit să-mi dau cu părerea la secțiunea cu pricina. În topul personal i-aș mai include însă pe Mircea Hodârnău (un jurnalist școlit la BBC) și Milu Oltean (intrat într-un con de umbră doar pentru că "evoluează" la un săptămânal cu tiraj confidențial). Personal am ales să mă retrag de la bun început din competiție, conștient fiind - în primul rând - că câștigătorul era dinante cunoscut. În al doilea rând, am considerat că, în anul care a trecut, nu mi-am făcut decât meseria și neieșind cu nimic spectaculos pe "piață" care să fi rupt gura târgului nu aș fi meritat, în mod deosebit, să fiu premiat. La secțiunea "Bloggerul anului", lucrurile stau puțin altfel. Aici m-am retras din competiție pentru că tocmai fusesem desemnat "SuperBloggerul anului 2011" (foto)la o competiție națională de mare anvergură și n-aș mai fi avut nevoie de confirmări în plan local. Cu alte cuvinte, atunci când ești...general, nu mai poți "aplica" la o funcție de colonel! În plus, la Mediaș aș fi intrat în competiție cu bloguri care mie, personal, cu o singură excepție nu-mi spun absolut nimic (nou!). Singurul blog care m-a impresionat dintotdeauna este cel dedicat al Ancăi Bîrsan, căruia de altfel i-am și acordat votul meu! Legat de "Antrenorul anului" e cel puțin surprinzător că primele două locuri sunt ocupate de antrenorii clubului Gaz Metan Mediaș (fotbal și baschet, respectiv Cristian Pustai și Ovidiu Teleabă) într-un an în care mai degrabă erau așteptate demisiile acestora decât laurii vreunei pseudocompetiții. Cu o remarcă în plus pentru Ovidiu Telabă care are doar "meritul" de a fi făcut praf o echipă care - cu orice alt antrenor principal la timonă - ar fi putut realiza, lejer, eventul. De asemenea "Medieșeanul anului", în persoana lui Marcel Adrian Piteiu este și el unul...mincinos, în contextul în care, directorul-general Romgaz este cercetat penal de DIICOT pentru subminarea economiei naționale și contestat vehement de marea majoritate a concitadinilor (exceptându-i, evident, pe cei aflați în subordinea sa și care se pare că i-au acordat masiv votul!) Oricum, spre finele anului în curs, "Adevărul verde în față" își propune să organizeze o competiție similară rezervată exclusiv blogosferei din Mediaș. Vor fi criterii bine definite legate de modul de participare și un sistem de vot aproape infailibil. Premiul cel mare se va situa la nivelul unui salariu minim pe economie (700 lei). Mai ales că premiile în bani de la întâiul concurs inițiat de blogul de față, s-a raportat. E adevărat că am primit peste 70 de fotografii, care mai de care mai haioase, de la circa 50 de cititori, însă din păcate, absolut toate au fost preluate de pe Internet. Iar singura condiție pentru participare era aceea ca pozele (instantanee funny) să fi fost realizate exclusiv de către concurenți!

Un comentariu:

  1. Domnule Girnod pentru mine ati fost si veti ramane vesnic ziaristul numarul 1.Contactati-ma la numarul de telefon 0744816296,pentru a va prezenta colectia ziarelor la care ati lucrat de-a lungul timpului si unde ati scris despre Medias.Dumnezeu sa va dea sanatate.

    RăspundețiȘtergere