vineri, 13 ianuarie 2012

DE CE AUTORITĂȚILE DIN ROMÂNIA AU ÎNTOTDEAUNA ALTE UNITĂȚI DE MĂSURĂ PENTRU INTERLOPI?

Accidentul de circulație consumat miercuri după-amiază pe drumul dintre Sibiu și Rășinari, în care o tânără de 25 ani, Adriana, și-a pierdut viața, în urma secționării craniului de către o bară metalică provenită de la pasarela dezafectată de pe râul Șteaza, a produs emoții în rândul opiniei publice sibiene. Acestea s-au mai estompat și au ajuns chiar să se transforme în ură, după ce s-a aflat că șoferul care a produs evenimentul rutier cu pricina era un interlop, Sebastian Sandu (27 ani) - foto - ce nu poseda permis de conducere și în plus era inculpat în celebrul dosar "Lenis" (cel mai complex caz de crimă organizată din Sibiu). Ba mai mult decât atât, a doua zi, purtătorul de cuvânt al IPJ Sibiu, Anca Bloancă, anunța senin, că nu s-a solicitat măsura arestării preventive pentru învinuit, întrucât practica judiciară nu o cere, pentru o singură infracțiune comisă cu bună știință (conducerea unui autoturism pe drumurile publice fără a poseda permis de conducere). În alte situații însă, în care protagoniști au fost oameni simpli, măsura arestării preventive s-a impus...de la sine! Personal, am fost pe punctul de a fi reținut de către un echipaj al Poliției Rutiere, în data de 1 octombrie 2011, doar pentru că nu am observat semnalul unui agent (Radu Doja). Deși mă aflam în mașină cu copiii, am fost tras pe dreapta și imobilizat imediat de către zeloșii oameni ai legii (cu mâinile pe capotă și cu picioarele depărtate precum în filmele americane!) și abia după aceea, testat cu etilotestul. Deși alcoolemia a fost zero, mi s-au reținut cheile de contact și certificatul de înmatriculare al mașinii, până a doua zi, când trebuia să mă prezint la secție pentru a achita amenda contravențională de 603 lei. Chiar dacă sunt conștient că va rămâne doar ca o întrebare retorică, i-aș chestiona, totuși, pe comandanții de poliție din Mediaș și Sibiu, în legătură cu o chestiune devenită "banală": de ce au întotdeauna alte unități de măsură pentru interlopi, în evaluarea unor fapte similare? UPDATE: La mai puțin de 4 ore de la postarea de față - semn că și-au însușit oprobriul public - reprezentanții IPJ Sibiu au anunțat (la ora 14.36) că interlopul care a comis cumplitul accident a fost reținut pentru 24 de ore (facsimil), iar sâmbătă, instanța de judecată a eliberat mandat de arestare preventivă pentru 29 de zile.

Un comentariu:

  1. "...cu mâinile pe capotă și cu picioarele depărtate..."

    Americanizarea poliţiei rutiere din oraşul dvs -(ajuns astăzi, din păcate, doar o mare groapă de gunoi) - am constatat-o şi eu la ultima mea vizita acolo.
    O imagine falsă în spatele careia se ascund de fapt aceeaşi “agenţi” corupţi cu mare apetit la spaga.

    RăspundețiȘtergere