luni, 26 august 2013

CANCERUL, O AFACERE "DE MILIOANE" PENTRU ONCOLOGII SIBIENI

La nivelul judeţului Sibiu sunt înregistraţi aproape 12.000 de pacienţi cu diferite forme de cancer, în diferite stadii ale bolii. Marea problemă a acestora o constituie lipsa, din spitalele judeţului, a citostaticelor. Mintea diabolică a unor slujitori ai lui Hipocrate a găsit însă rezolvarea, cancerul constituindu-se - pentru aceştia - într-o afacere de milioane. Mai mulţi bolnavi de încurabila boală s-au adresat administratorului blogului "Adevărul verde în faţă" pentru a relata calvarul prin care au trecut - indiferent că fost vorba de Sibiu sau Mediaş - până au ajuns să fie trataţi cu citostatice expirate, pentru care au achitat sume de bani de-a dreptul exorbitante. "Din momentul în care am fost diagnosticat cu cancer la stomac - ne-a mărturisit V.V. - trebuia să aştept trei luni de zile pentru a intra la tratament cu citostatice şi cobaltoterapie. Când m-am prezentat la secţia de oncologie mi s-a spus că spitalul nu are în stoc astfel de medicamente, iar şansele de a fi primite sunt aproape nule, criza fiind una naţională, în materie de citostatice. Într-un final mi s-a spus că s-ar putea găsi, totuşi, rezolvarea, dacă sunt dispus să achit vreo câteva mii de lei. Am plătit 3.000 de lei pentru o lună de tratament, timp în care n-am simţit nicio ameliorare a bolii. Întâmplător aveam să aflu, în această perioadă, că respectivul citostatic era expirat. Revoltat, m-am adresat medicului curant care mi-a replicat, senin, că nu e absolut nicio problemă, substanţa fiind activă încă mulţi ani de la expirarea medicamentului. De fapt, stocul de citostatice care exista în respectivul spital era obţinut prin diminuarea cantităţii injectate în soluţiile perfuzabile, pacienţilor. După încă 3.000 de lei, strecuraţi în plic medicului curant pentru altă lună de tratament cu efect zero, acesta a replicat cinic în faţa nemulţumirii personale; domnule dragă, trebuie să ştii că de boala asta se mai şi moare!". Consider că, pur şi simplu, orice comentariu e de prisos!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu