miercuri, 18 aprilie 2012

CUI SLUJESC POLITICIENII ÎN S(A)UTANĂ?

De ani buni, biserica este considerată cea mai credibilă instituție din România, chiar dacă nu o dată ea a fost decredibilizată tocmai de către slujitorii săi. Despre preoți-gay, preoți-pedofili sau chiar preoți-hoți s-a tot scris în ultima vreme. Însă despre preoții "deghizați" în politicieni în sutană, la fel de "periculoși" ca și cei din categoriile aici nominalizate, nu se spune niciodată nimic. Pur și simplu, personal am fost siderat să văd sau să aud despre preoți ajunși în Parlamentul României, ori despre cei care au cochetat cu funcțiile de consilier local sau județean. Consider că menirea preotului este strict aceea de a propovădui Sfânta Scriptură și nicidecum de a ridica osanale vreunui candidat cu șanse mai mari sau mai mici de a accede într-o funcție din cadrul administrației publice. Tocmai din acest motiv, în ultima vreme, am refuzat în mod deliberat să mai merg la biserica din cartier, cu hramul "Buna Vestire" pentru că acolo se "predă" politică și mai puțin au loc...slujbe religioase! Ce să înțeleg eu, ca un bun creștin, din "lecțiile" predate de preotul-politruc Doru Grigore Gâdea (foto) despre "milosteniile" făcute de către unii politicieni, când eu știam faptul că sunt "primite" doar cele care nu sunt clamate zilnic în...piața publică! Cum aș putea să merg la taina sfântă a spovedaniei la un astfel de preot care, aproape sigur că m-ar vinde oricui pentru 30 de arginți! Detest implicarea preoților în politică și apreciez la aceștia cumpătarea. Îmi aduc aminte că, în urmă cu câțiva ani am avut ocazia să particip la o slujbă de duminică, în comuna mureșeană Vânători. Tot timpul slujbei m-am simțit parcă "teleportat" într-o altă lume, iar simplitatea, modestia și harul preotului m-au acaparat cu totul. Mai mult decât atât, fiind duminica premergătoare alegerilor locale, preotul în speță, cu o detașare totală, i-a rugat insistent pe enoriași să se prezinte la vot, fără însă a indica un candidat anume spre a fi votat. Păi, la biserica din cartierul Gura Câmpului, de mai multe săptămâni, slujbele religioase se încheie invariabil cu ofrande și temenele aduse unui singur candidat la alegerile locale din 10 iunie, care probabil că în urmă cu un an sau doi, nici măcar nu știa să-și facă semnul crucii! Dar pentru preotul-paroh nu e o noutate, acesta fiind obișnuit încă din anul 1992 să le sugereze oamenilor pe cine anume să voteze pentru funcția de primar, respectiv "un român" (Dionisie Bucur) în dauna "unui ungur" (Rusu, prenumele acestuia îmi scapă, momentan!). Oare un asemenea preot e atras de sutană sau mai degrabă de...satană? P.S. La un parastas al mamei mele, preotul Doru Grigore Gâdea a avut tupeul să-mi reproșeze anumite articole de presă. Consider deci că e firesc, la rândul meu, să-i reproșez ceea ce acesta "propovăduiește" în biserică!!!

Un comentariu: