marți, 17 iulie 2012

"POVESTE" DE LA MALUL MĂRII

După cinci ani am ales să petrec, din nou, un sejur pe litoralul românesc. Pot spune că am avut parte de experiențe inedite, însă m-a încercat și un sentiment de repulsie față de tot ceea ce înseamnă "logistica" pregătirii unui sezon estival la malul mării, de la Constanța și până la Mangalia. N-am simțit absolut nicio schimbare cu excepția exploziei prețurilor la produsele și serviciile care continuă să rămână de o calitate îndoielnică. Așa cum spuneam în postarea anterioară, vara aceasta am ales iarăși Marea Neagră pentru că mi s-a oferit un prilej neașteptat. Cumnata mea a devenit (peste noapte!) proprietara unei vile în Saturn. Stabilimentul a aparținut - până anul trecut - unei constănțence, de profesie medic, care deținuse o școală sanitară postliceeală. Nicicând căsătorită, femeia a sucombat brusc (la un an de la decesul fratelui său), nu înainte însă de a lăsa vila cu opt camere - prin testament, în cote egale - singurei rude de sânge (o nepoată stabilită în Polonia) și respectiv cumnatei mele. Având experiență de o viață în domeniul turismului, acesteia din urmă i-a revenit și sarcina de a administra întreaga proprietate (drept de uzufruct) în sensul includerii sale în circuitul turistic și a încasării cotei cuvenite din încasările obținute în urma cazării celor interesați. Personal, am avut șansa ca, împreună cu familia să-mi sărbătoresc semicentenarul în toate cele opt camere ale stabilimentului (pentru că la ora respectivă nu era niciuna ocupată).
A fost o experiență unică, însă de-a dreptul minunată! Tot de o experiență în premieră am avut parte și a doua zi când am fost invitatul unui prânz exotic (la Terasa "Puiu's", situată pe faleză, în Mangalia) constând din supă de midii, cotlet de rechin, caracatiță cu usturoi și raci fierți. Din păcate au fost și multe lucruri care m-au deranjat însă ele nu au ținut de ospitalitatea gazdei ci de sentimentul de abandonare, de paragină, a majorității stațiunilor de pe litoral.
De la Mangalia și până la Olimp am trăit, zi de zi, teroarea câinilor comunitari, prezenți efectiv la tot pasul (în localurile în aer liber, la intrarea în instituții publice, în vitrine și chiar în valurile înspumate ale mării). De asemenea am fost deranjat enorm de munții de gunoaie (pet-uri și alte resturi menajere) care tronau pe străzile stațiunilor (coșurile de gunoi fiind de-a dreptul o...rara avis) ori prin tufișuri și boscheți.
Plăcute ochiului au fost doar lebedele care înotau cuminți printre pâlcurile de turiști, așteptând să fie hrănite de aceștia, precum și puținele amenajări (gen Plaja Diana) de pe țărmul mării. Una peste alta, pot spune că am avut parte de un sejur însorit (la propriu și la figurat), dar pe care...nu l-aș mai repeta! Pentru că "realitatea" potrivit căreia majoritatea românilor aleg să-și petreacă vacanța de vară pe litoral nu e altceva decât reclamă mincinoasă. Personal m-am interesat la hotelurile de două și trei stele din Saturn, Venus și Mangalia (spre exemplu Aida, Prahova, Hora, Balada) iar gradul de ocupare, în plin sezon estival nu depășea 50%. Așadar, începând de joi, "Adevărul verde în față" revine la "uneltele" sale, în propriul fief!!! Preambulul a fost deja făcut cu această "poveste" de la malul mării.

4 comentarii:

  1. numai dorato mai bei colega :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta pentru că n-am găsit Angeli (preludiul unei aventuri!)

      Ștergere
  2. lasa-te la mana ta si dute-n cancun sau in orice alta parte.am avut aceeasi experienta acum 6 ani cand venind din SUA am zis sa trag o fuga si la mare..acum citind ce-ai scris .imi dau seama ca nu s-a schimbat nimic.

    RăspundețiȘtergere