vineri, 22 aprilie 2011

CUM SE ÎMBOGĂŢESC PATRONII, CUMPĂRÂND LA KILOGRAM ŞI VÂNZÂND LA BUCATĂ




În spiritul sărbătorilor pascale care impun ca Învierea Domnului să ne găsească pe fiecare dintre noi cu câte un lucru nou în casă, deunăzi le-am cumpărat celor doi “juniori” ai mei, de la un magazin de “chinezării” din Mediaş, situat pe strada I. G. Duca nr. 15, câte o bicicletă la preţuri promoţionale: 120 şi respectiv 142 lei! Prima surpriză am avut-o atunci când am aflat de la vânzător că, pe lângă faptul că “saboţii de frână trebuie reglaţi de client”, bicicletele nu beneficiau de trusă de chei ori pompă. De certificate de garanţie, evident că nici nu putea fi vorba! O altă supriză a venit atunci când am achitat, la casă, produsele în speţă. Întrucât patronul Adrian Ilie ne-a spus că nu are “în schemă” marfa respectivă, pe bonul fiscal a apărut că aş fi cumpărat un aparat electrocasnic şi altul…de masaj! Am luat bicicletele şi m-am dus cu ele la un atelier specializat pentru a le regla frânele. Aici însă, altă surpriză: mânerele şi cablul de frână s-au rupt, efectiv, după două-trei acţionări, roţile erau descentrate iar spiţele decalibrate. “Revizia capitală” şi piesele schimbate m-au costat încă 40 de lei. Sumă pentru care firma în speţă nu mi-a putut elibera bon căci “momentan casa de marcat trebuie personalizată, societatea schimbându-şi denumirea şi proprietarul”. În final însă, omul m-a sfătuit ca, pe viitor să ocolesc firma” Adalia” pentru că absolut toţi clienţii iau aici ţeapă, având în vedere faptul că “întreaga marfă e contrafăcută, iar patronii o cumpără la kilogram şi o vând la bucată!”. Unor astfel de comercianţi e bine că statul le ia “şi pielea de pe ei”, aşa cum sunt auziţi mereu că se plâng.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu