joi, 5 august 2010

UNUL DINTRE CEI MAI SOLICITATI MECANICI AUTO DIN SIBIU ESTE COMPLET ORB



Cu toate că nici măcar nu a văzut cele mai noi modele de autoturisme şi nici motoarele acestora, Aurel Popenţa, un sibian în vârstă de 40 de ani, care şi-a pierdut complet vederea în urmă cu zece ani, este de departe cel mai solicitat mecanic auto din zonă. El lucrează împreună cu Ionică Nistorescu, vărul cunoscutului ziarist Cornel Nistorescu, într-un service auto situat pe drumul european 68, pe raza comunei Şelimbăr. În urmă cu mai bine de un deceniu, cei doi mecanici auto au fost victimele unei explozii. Aceştia încercau să realizeze, la cumpăna dintre ani, un soi de artificii artizanale, însă o deflagraţie i-a mutilat pe viaţă. Ionică Nistorescu şi-a pierdut ochiul stâng şi parţial auzul, în timp ce Aurel Popenţa s-a ales cu globii oculari evisceraţi. “După zece ani de activitate am învăţat să cunosc motoarele, iar azi, după alţi zece, am ajuns să le simt. Pentru mine acestea nu mai au niciun secret chiar dacă, de atâta vreme sunt nevoit să lucrez în…întuneric”, ne-a declarat Popenţa. Acesta este căsătorit şi are o fiică sportivă, în vârstă de 14 ani, singurele fiinţe pentru care spune că merită să mai trăiască. “Mulţumită prietenului Ionică, care mi-a dat tot timpul încredere dar şi şansa de a demonstra că pot fi cel mai bun, chiar suferind fiind de o afecţiune ireversibilă, am ajuns să nu mai resimt apăsarea acestui handicap. Lucrez zilnic atâta cât e nevoie de mine şi mă descurc onorabil pentru că, mai întâi de toate îmi pun în ordine sculele de care am nevoie, după ce realizez ce defecţiune are maşina ”, a mai spus Popenţa. Unul dintre cei mai fideli şi totodată vechi clienţi ai serviciului auto din Şelimbăr este omul de afaceri Ion Tămâian, cel care deţine un atelier de sticlărie în vecinatatea autoservice-ului, producând globuri pentru Casa Albă. Acesta ne-a declarat joi că “am avut ocazia să văd pe viu ce înseamnă dexteritatea unui mecanic auto fără vedere şi pot spune doar că e incredibil tot ce face acesta”.

2 comentarii: