sâmbătă, 17 martie 2012

"COMISARUL CATTANI" DE MEDIAȘ (1) : "SISTEMUL POLIȚIENESC ESTE CEL MAI CORUPT DIN ROMÂNIA"

Afirmația din titlu aparține unui fost polițist, comisarul-șef Vasile Victor (foto), cel care a slujit - susține acesta cu foarte mult devotament - timp de aproape un sfert de secol, o instituție pe care ar fi dorit să o reformeze din temelii: POLIȚIA! De altfel, "Comisarul Cattani" așa cum îi spun cu condescendență apropiații, va scoate curând chiar și o carte (aflată deja în lucru) cu nume, întâmplări și fapte reale, la care a fost martor nemijlocit și pe care spune că, probabil, o va intitula: "Inspectoratul blestemat". În exclusivitate absolută pentru "Adevărul verde în față", fostul ofițer superior din cadrul unui sistem pe care l-a blamat dintotdeauna și pe care îl consideră cel mai corupt din România, a dezvăluit o serie de momente din cariera acestuia care l-au făcut cel mai incomod și mai indezirabil polițist, atât în rândul subordonaților cât și al șefilor săi de la Mediaș, Sibiu și până la București. "De când mă știu, am fost un rebel, un idealist, care a crezut tot timpul că orice sistem este nu doar perfectibil ci poate fi schimbat în totalitate. Azi știu că acest lucru nu e posibil, pentru că acesta luptă, prin toți reprezentanții lui, să-și păstreze privilegiile. La 15 ani am plecat de acasă de la Ploiești, hotărât să-mi fac un rost în viață, să devin un om respectat care să nu-și încalce niciodată principiile de viață. Pot spune că am reușit acest lucru chiar dacă pentru asta a trebuit să plătesc un anumit tribut, respectiv să fiu izolat de colegi și chiar să fiu etichetat drept nebun, sau măcar cu grave probleme psihice. Acest nebun a reușit totuși să producă mult deranj în sistemul din care făcea parte dar și să fie la un pas de a obține doctoratul în drept, la care m-am înscris, dar pe care nu l-am putut finaliza din cauza stării precare de sănătate. La 53 de ani, chiar dacă am părăsit sistemul blestemat, continui să slujesc dreptatea, fiind mandatat să reprezint în procese, clienți fără posibilități materiale, cărora nu le solicit niciun onorariu, decât modic, în momentul câștigării cauzelor. Din meseria pe care am practicat-o până în urmă cu doi ani și jumătate am rămas însă cu satisfacția că am fost primul polițist care l-a arestat pe Costel Circaru' și cel dintâi care a amendat cu 1.000 lei un prim-procuror, pe Ioan Lascu, tatăl actualului procuror-general al României, Laura-Codruța Kovesi, pentru purtare necuviincioasă față de un polițist", a spus Vasile Victor. Pentru că articolul este mult prea amplu, însă de-a dreptul incendiar, acesta a fost programat să apară zilnic pe blog în mai multe episoade. Așadar, duminică puteți citi al doilea episod, cel care cuprinde activitatea "Comisarului Cattani" desfășurată la Copșa Mică și Dumbrăveni.

3 comentarii:

  1. Dar de comisarul Moldovan ce parere aveti? Cel mai de seama tortionar al regimului totalitar comunist aflat si acum in functia de inspector-sef. Cautati pe site-ul Institutiei pentru Investigarea Crimelor Comunismului din Romania si veti gasi detalii socante.

    RăspundețiȘtergere
  2. abia astept sa iese cartea, am 54 de ani, am trait multe-n msub toti comandantii

    RăspundețiȘtergere
  3. Si-n celelalte structuri de ordine publica si siguranta nationala, nu exista cumetrii si coruptie? In toata tara e la fel.De cand s-a bagat si politicul in conducerea acestor institutii, s-a ales praful de tot si de toate. Oamenilor le este frica sa vorbeasca, pentru ca isi pierd locurile de munca.Numai o minune ne poate salva de "cancerul" care s-a abatut peste societatea noastra. Doamne ajuta-ne!

    RăspundețiȘtergere